Opublikowano, 24 lipca 2020 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 3/2020
Lokalna Grupa Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
w zakresie ROZWIJANIA DZIALALNOŚCI GOSPODARCZEJ
I. Termin składania wniosków:
od 11 sierpnia 2020 r. do 24 sierpnia 2020 r.
(dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pracy biura)
II. Miejsce składania wniosków:
Lokalna Grupa Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej”, ul. Mickiewicza 45, 37-600 Lubaczów
Wnioski o przyznanie pomocy wraz z załącznikami należy złożyć osobiście, lub przez pełnomocnika, lub przez osobę upoważnioną, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach w formie papierowej oraz zaleca się w formie elektronicznej zapisanej na informatycznym nośniku danych. Wersja papierowa i elektroniczna wniosku muszą być tożsame.
Zaleca się aby wniosek był trwale spięty i posiadał ponumerowane załączniki.
Wnioski złożone za pośrednictwem poczty lub kuriera zostaną odrzucone i nie będą podlegały ocenie.
III. Forma i wysokość wsparcia:
Wsparcie udzielane jest w formie refundacji – do 70 % kosztów kwalifikowanych
Wysokość wsparcia – od 100 000,00 zł – 300 000,00 zł
IV. Zakres tematyczny operacji:
PRZEDSIĘWZIĘCIE 1.1.7 TWORZENIE KOMERCYJNYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez rozwijanie działalności gospodarczej (§2 ust. 1 pkt 2 lit. c rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Dz. U. z 2015 r., poz. 1570 z późn. zm.)
V. Dodatkowy warunek udzielenia wsparcia obowiązujący w ramach naboru
– obowiązek utworzenia 1 dodatkowego miejsca pracy przy dofinansowaniu powyżej 200 000 zł (weryfikacja na podstawie złożonego wniosku o przyznanie pomocy)
VI. Limit środków dostępnych w naborze:
Limit dostępnych środków w ramach naboru: 1 110 000,00 zł
VII. Planowane do osiągnięcia cele i wskaźniki:
Cel ogólny 1: Aktywny i zdrowy styl życia przedsiębiorczych mieszkańców
Cel szczegółowy 1.1: Zbudowanie atrakcyjnego produktu turystycznego obszaru LGD
Przedsięwzięcie 1.1.7: Tworzenie komercyjnych produktów turystycznych
Planowane do osiągnięcia wskaźniki -załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
VIII. Warunki udzielenia wsparcia:
1) złożenie wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze,
2) zgodność operacji z zakresem tematycznym wskazanym w ogłoszeniu o naborze ,
3) zgodność operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze,
4) zgodność operacji z celem ogólnym, celem szczegółowym, przedsięwzięciem oraz wskaźnikami zawartymi w LSR (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków),
5) zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020,
6) spełnienie dodatkowego warunku udzielenia wsparcia obowiązującego w ramach naboru,
7) uzyskanie wymaganego minimum punktowego określonego w kryteriach wyboru tj. 40% czyli 13 pkt.
IX. Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji:
Kryteria wyboru operacji (przedsięwzięcie 1.1.7 Tworzenie komercyjnych produktów turystycznych) stanowią załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków.
Minimalna liczba punktów w ramach oceny według kryteriów wyboru, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 13 pkt.
X. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji:
1) Wniosek o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami (wykaz wymaganych załączników składanych wraz z wnioskiem zawiera wzór formularza wniosku) – 2 egzemplarze.
2) Wersja elektroniczna zapisana na informatycznym nośniku danych (wniosek i biznesplan).
3) Oświadczenie Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór do pobrania) – załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
4) Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów wyboru:
a)Oświadczenie oraz dokumenty potwierdzające doświadczenie i/lub kwalifikacje i/lub zasoby zgodne z zakresem planowanej operacji (oświadczenie –wzór do pobrania, załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia).
b)Oświadczenie wnioskodawcy o przynależności do grupy defaworyzowanej (wzór do pobrania) – załącznik nr 5 do niniejszego ogłoszenia.
c)Oświadczenie oraz dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy (oświadczenie –wzór do pobrania, załącznik nr 6 do niniejszego ogłoszenia, dokumenty tj. zaświadczenie z właściwej Ewidencji Ludności o miejscu pobytu stałego lub czasowego lub dowód osobisty).
d)Oświadczenie potwierdzające korzystanie z doradztwa (oświadczenie –wzór do pobrania, załącznik nr 7 do niniejszego ogłoszenia).
e)Inne załączniki np. związane z innowacyjnością, zaplanowanymi działaniami informującymi o przyznaniu wsparcia przez LGD w ramach LSR, jeżeli dotyczą danej operacji i mogą mieć wpływ na ocenę wg kryteriów wyboru.
XI. Przetwarzanie danych osobowych
RODO_klauzule_19.2 Otwórz
RODO_klauzule_DO KARTY WKŁADU RZECZOWEGO_19.2 Otwórz
XII. Miejsce udostępnienia dokumentacji dotyczącej naboru (pliki do pobrania):
1) Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020 Otwórz
2) Kryteria wyboru operacji oraz zasady przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium Otwórz
3) Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Otwórz
4) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
– Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
– Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
5) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z) – otwórz
6) Biznesplan (wersja 3z)
– Biznesplan (.docx) – otwórz
– Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) – otwórz
– Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) – otwórz
7) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
– Oświadczenie (.excel) – otwórz
8) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa – otwórz
9) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)
– Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) – otwórz
– Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) – otwórz
– Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) – otwórz
– Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) – otwórz
– Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) – otwórz
– Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) – otwórz
10) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
– Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) – otwórz
– Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) – otwórz
-Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (.pdf) – otwórz
11) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
– Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) – otwórz
– Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) – otwórz
12) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
– Wniosek o płatność (.excel) – wersja 4z – otwórz
– Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 4z – otwórz
13) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) – otwórz
– Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx) – otwórz
– Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu – otwórz
XIII. Załączniki
1) Zał. nr 1 – Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki. Otwórz
2) Zał. nr 2 – Kryteria wyboru operacji. Otwórz
3) Zał. nr 3 – Oświadczenie Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. Otwórz
4) Zał. nr 4 – Oświadczenie potwierdzające doświadczenie i/lub kwalifikacje i/lub zasoby zgodne z zakresem planowanej operacji. Otwórz
5) Zał. nr 5 – Oświadczenie wnioskodawcy o przynależności do grupy defaworyzowanej. Otwórz
6) Zał. nr 6 – Oświadczenie potwierdzające miejsce zamieszkania na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy. Otwórz
7) Zał. nr 7 – Oświadczenie potwierdzające korzystanie z doradztwa. Otwórz