Zapytanie ofertowe

Dotyczy: przeprowadzenia zewnętrznej ewaluacji realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” na lata 2014-2020 za okres od dnia rozpoczęcia realizacji LSR do 31.12.2021 r. zgodnie z rozdziałem XI LSR Monitoring i ewaluacja, załącznikiem nr 2 do LSR oraz Wytyczną nr 5/3/2017.

  1. Zamawiający:

Lokalna Grupa Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” z siedzibą w Lubaczowie ul. Mickiewicza 45, 37-600 Lubaczów, NIP: 793-15-91-627  REGON: 180356214, KRS  0000311738.

  1. Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie monitoringu i ewaluacji realizacji wskaźników i poprawności założeń przyjętych w LSR na lata 2014-2020 Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej”” za okres od dnia rozpoczęcia realizacji LSR tj. 23.05.2016 do 31.12.2021r. zgodnie z rozdziałem XI LSR Monitoring i ewaluacja, załącznikiem nr 2 do LSR oraz Wytyczną nr 5/3/2017.

Zadanie zostanie wykonane w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego PROW na lata 2014-2020 oraz Wytycznej 5/3/2017 Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie monitoringu i ewaluacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach PROW 2014-2020.

  1. Cele badania:

Głównym celem badania jest identyfikacja i ocena efektów realizacji LSR. Jego osiągnięcie wymaga:

  • odniesienia się do danych monitoringowych pokazujących stopień osiągnięcia celów LSR i wyjaśnienia ewentualnych odchyleń od wartości zakładanych, a także oceny, na ile obserwowane wyniki można uznać za satysfakcjonujące;
  • zweryfikowania, w jakim stopniu cele LSR odpowiadały na lokalne potrzeby i w jakim stopniu potrzeby te zostały zaspokojone;
  • oszacowania wpływu realizacji LSR na rozwój lokalny i wyjaśnienia mechanizmów tego wpływu.

Ewaluacja będzie służyć jako źródło wiedzy pozwalającej poprawić proces planowania interwencji publicznych (np. kolejnych edycji LSR) na poziomie lokalnym.

Efektem końcowym realizowanego zamówienia będzie przygotowanie raportu z badań zgodnie ze strukturą określoną w Wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi nr 5/3/2017, tj:

    1. Streszczenie najważniejszych wyników badania;
    2. Spis treści;
    3. Opis przedmiotu badania uwzględniający cele i zakres ewaluacji;
    4. Opis metodologii wraz z opisem sposobu realizacji badania;
    5. Opis Wyników badania wraz z ich interpretacją;
    6. Odpowiedzi na pytania badawcze;
    7. Wnioski i rekomendacje;
    8. Spis tabel i wykresów;
    9. Aneksy tworzone w toku realizacji badania.
  1. Wymogi wobec wykonawcy:

1.Realizacja przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych programów współfinansowanych ze środków publicznych, w tym jedno, powinno dotyczyć  sfery rozwoju obszarów wiejskich. Minimalna wartość badań powinna stanowić wartość co najmniej ¾ kwoty, jaką Wykonawca zamierza przeznaczyć na realizację badania.

2.Wykonawca w ofercie winien wskazać zespół co najmniej 3 ekspertów, w tym:

    • kierownika badania, który posiada doświadczenie w koordynacji badań ewaluacyjnych,
    • eksperta posiadającego doświadczenie w realizacji badań o charakterze jakościowym i ilościowym,
    • eksperta posiadającego doświadczenie w realizacji badań o charakterze społeczno-gospodarczym.
  1. Miejsce oraz termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w biurze Lokalnej Grupy Działania „Rozwój Ziemi Lubaczowskiej” ul. Mickiewicza 45, 37-600 Lubaczów lub pocztą tradycyjną na ww. adres biura lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres lgd.lubaczow@gmail.com do dnia 14 lutego 2022r. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Zapytania w zakresie przedmiotu zamówienia należy kierować na adres lgd.lubaczow@gmail.com lub telefonicznie – 573 339 677.

Niniejsze zapytanie ofertowe zostało opublikowane na stronie  internetowej www.lgdlubaczow.pl  w zakładce „aktualności”.

Wykonawca pokrywa wszystkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.

  1. Ocena ofert:
  • Cena – 50%
  • Jakość koncepcji badania; jakość metodyki, narzędzi badawczych oraz sposobu organizacji badania – 50% (ocena w oparciu o porównanie ofert).
  1. Sposób sporządzenia oferty:

Oferta powinna być czytelna, złożona w języku polskim, podpisana. Oferta musi zawierać:

W ofercie wykonawca winien opisać sposób realizacji badania, który będzie przedmiotem oceny.

W opisie nie należy powielać informacji zawartych w niniejszym zapytaniu. Opis ten winien zawierać w szczególności:

  • Kontekst realizacji badania.
  • Cele badania.
  • Obszary/pytania badawcze.
  • Opis metodyki badania, w tym szczegółowe wskazanie wielkości i struktury prób badań ilościowych i jakościowych wraz z uzasadnieniem.
  • Sposób prezentacji wyników.
  • Harmonogram realizacji badania.

Ponadto oferta musi zawierać oświadczenie spełnienia wymogów wobec Wykonawcy, określonych w pkt. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania oferenta do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów np. referencji itp.

Wykonawca w ofercie powinien zawrzeć wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty, z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków.

  1. Warunki wykluczenia:

Zamówienia udzielane przez beneficjenta nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

  • uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  • posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
  • pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może
    to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
  1. Inne informacje:
  • Przewidywalny termin realizacji umowy: czerwiec 2022.
  • Niniejsze zapytanie nie jest zamówieniem i nie rodzi żadnych skutków wobec oferentów.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego w następujących przypadkach:
    • jeśli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
    • jeśli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego,
    • bez podania przyczyny.
  • Zamawiający zastrzega możliwość zaproszenia do negocjacji oferenta/ów, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty cenowe.